Hogy szakmailag jó legyél ma már elvárás nem előny

⏱ Olvasási idő: 4 perc

Tudom, hogy imádod a munkádat és szenvedéllyel készíted minden vendéged körmét, minden apró részletre odafigyelsz. A nap végén, ha visszagondolsz a napodra büszke vagy arra, amit alkottál. De hadd kérdezzek valamit: szerinted mindez elég ahhoz, hogy sikeres legyél?

Őszinte leszek. Manapság sajnos már nem az számít, hogy mennyire vagy jó a szakmádban. Az, hogy tökéletes munkát végzel már egyszerűen alapelvárás. A vendégeid már ezt várják el tőled, mint minimumot. És mivel egyre több a műkörmös szakember ez az elvárás is egyre magasabbra kerül.

De van egy jó és egy rossz hírem! Kinek, hogy.
A sikered kulcsa nem a szakmai tudásodban rejlik. Hanem abban, hogy ezt mennyire tudod megmutatni a világnak.
De nehogy félreérts! Az első, hogy szakmailag jó legyél! Viszont, ha ez pipa, akkor ne állj meg!

Légy látható!

Gondolj csak bele. Elkészítesz egy csodaszép szettet, amit vendéged napokig csodál és dicsér. De ha nem mutatod meg online, senki más nem látja csak ő, és esetleg a közvetlen környezete. Ismered a mondást? Amit nem posztolsz, az meg sem történt!
Egy másik műkörmös viszont lehet, hogy kicsit kevésbé precíz munkát végez, de ügyesen fotózza, posztolja, és egy pillanat alatt az emberek figyelmének középpontjába kerül.

Nem azért fogják őt választani, mert jobb nálad, hanem mert ő látható.

De mégis mit jelent jól bemutatni a munkádat?

  1. Készíts professzionális fotókat. Ehhez nem kell hatalmas befektetés és profi gép, ma már egy jó minőségű telefon is bőven elég. Ügyelj a fényekre, a háttérre, és arra, hogy a képek egyedi hangulatot tükrözzenek.
    Egy tanács: legyen letisztult a kép, a középpontban legyen a kéz, és selyemvirágok helyett válassz valami kreatívabb kiegészítőket!

  2. Posztolj rendszeresen a választott platformodra. Nem elég egyszer-egyszer feltölteni egy képet. Legyél aktív, mesélj a munkádról, mutass meg különleges pillanatokat! A posztok legyenek változatosak, carousel (lapozós poszt), reels és képek.
    Egy tipp: ne akarj minden platformon is jelen lenni! Válassz ki egyet, amire a fókuszt helyezed, a többit pedig engedd el! Főleg a kezdetben!

  3. Építs közösséget! Ahogy a neve is mondja a közösségi média fő ereje a közösségben van és nem csak egy üzenőfal, ahova a képeid kiakasztod. Válaszolj a kommentekre, tarts kapcsolatot a követőiddel, mert így válnak belőlük elkötelezett vendégek.

  4. Storytelling.  Mesélj történeteket és engedd, hogy megismerjenek. Az emberek nem csak a szép körmökre kíváncsiak, hanem arra is, hogy Te ki vagy, milyen vagy és hogyan gondolkodsz. Engedd őket közelebb egy-egy sztorin vagy személyes poszton keresztül!

A szakmai tudásod már megvan. Mi hiányzik még?

Nem arról van szó, hogy legyél marketinges.
Csak arról, hogy használd a közösségi médiát okosan, és mutasd meg, hogy miért te vagy a legjobb választás! Hiszen te az vagy, igaz? 😉

Te hogy mutatod meg a munkádat?

Ha úgy érzed, hogy még nem csinálod elég jól, semmi gond! Mindig van hová fejlődni.
De kezd el most! Posztolj egy szett képet ma, írj róla néhány mondatot, és figyeld meg, milyen hatással lesz!
Ha mindig halogatod kezdést hónapok múlva nagyon fogod bánni!
Csak kezd el!

A vendégek az alapján választanak, amit látnak. Hát lássanak Téged!

Scroll to Top