Hogy csábítson Instagram oldalad több vendéget hozzád?

Minden műkörmös legnagyobb félelme, hogyan és mennyi idő alatt fogja majd felépíteni vendégkörét.Valóban egy nagyon fontos és keveset emlegetett téma.

Első körben néhény sötét foltra próbálok rávilágítani, azzal kapcsolatban, hogyan is kellene vendégkörödet felépítened.

Ez a cikk szóljon azoknak, akiknek még tudnak új vendédeget fogadni, és nagyon is szeretnének még!

 

KÖZÖSSÉGI MÉDIA

 

Első és legfontosabb kérdés:

Ugye van Instagram és Facebook ÜZLETI és NYILVÁNOS profilod/oldalad?

Ha esetleg valamelyikre a válasz nem, azt gyorsan hallgasd el, és még mielőtt tovább lapoznál, legyen!

És ebből adódik mindjárt a második pont

KELL-E KÜLÖN PROFIL?

 

Válaszom, tőled függ!

Gondold át mennyit posztolsz magán jellegű dolgokat. Kisállatok, gyerekek, utazás, család, hobbi stb. Ha profilodon van mondjuk 10 kép és havi egyet posztolsz, teljesen felesleges emiatt új profilt létrehoznod, viszont ha már van 100 képed, ne is gondolkodj azon, milyen gyakran posztolsz. Neked kell egy külön üzleti profil!

Egyébént én személy szerint szeretem különválasztani az üzletet és a magánéletet (magán profilom zárt, céges pedig evidens, hogy nyilvános).

 

ÖSSZKÉP

 

A legfontosabb, hogy eldöntsd magadban milyen jellegű profilt szeretnél, és a képek valamint a színek ezzel harmonizáljanak.
Az sem másodlagos szempont, hogy profilod tükrözzön Téged! Ne próbálj meg mást mutatni, mint ami belül vagy!
Bármilyen stílust is válassz, a hangsúly az összhangon van! Lehet rózsaszín csilli-villi az összkép, de akkor ne legyenek elvétve szörnyeteges képek! Ekkor a szörenyecskék is rózsaszínbe és tütübe legyenek öltöztetve.

Érted? Összkép!

Ez persze nem azt jelenti, ha elkezdesz egy arculatot, akkor már életed végig kizárólag úgy fotózz, és csakis ezzel harmonilázó színeket használj! Ne érts félre. Idővel minden változik, Te is!

Ami fontos, az összkép, a színek és a képek harmonizáljanak egymással, és kialakuljon az arculat.

 

KÖTELEZŐ ELEMEK

 

Van néhány dolog, ami minden oldalon azonnal és jól látható helyen kell legyen.  Az érdeklődők, ha csak egyetlen fontos információt nem találnak elvesztetted őket!
Lássuk melyeke ezek:

CÍMED

Szalonod pontos címe, mindjárt a BIO-ban ott kell legyen!
Hogy szeretnéd, hogy eljöjjenek hozzád az emberek, ha azt sem tudják hol vagy? És hidd el 100-ból esetleg 1 fogja venni a fáradtságot, és ezt megkérdezni.
A legtöbben, ha ezt nem látják már haladnak is tovább, esetleg likeolnak egy-két képed, de vendéged nem lesz.

ÁRLISTÁD

A kiemelt tartalomban (highlights) kell legyen, a pontosan és érthetően megfogalmazott árlista.
Minden szolgáltatásod legyen rajta és könyörgöm, legyen hozzá képes magyarázat! Az, hogy kiírod S,M,L méretű köröm x-y forint, nem fog semmit jelenteni szegény érdeklődőnek.
Fotóval ábrázold mi nálad az S, M és L méret!

BEMUTATKOZÁS

Tudom, a világon a legnehezebb kiállni a kamera elé, és megmutatni magad, de tedd meg!

Mutasd be szalonod, és Te is mutatkozz be!

Néhány képen keresztül ábrázold, hova fog érkezni a vendég, ha Téged választ, és ki fogja őt fogadni. Ezt is a kiemelt tartalmak közé tenném.

SZABÁLYZAT

Rengeteg szalon etikettet vagy szalon szabályzatot találhatsz az interneten, és ha egyezel minden pontjával TEDD KI szintén a kiemelt tartalom közé! De a legjobb, ha saját szabályzatodat készíted el.
Fontos, hogy a vendég tudja, hogy nálad rend és rendszer van!
És még egy nem elhanyagolható dolog. Legyen olvasható méretű!

A TARTALOM

Ami az összetételét illeti, könyörögve kérlek NE CSAK körmök legyenek láthatók! Az Instagram már nem egy képmegosztó portál, mint 5 évvel ezelőtt. Legyen változatos, ám mégis témához kötött. Milyen legyen az összetétel, nos, ez folyamatosan változdik. Jelen pillanatban 2024 februárjában azt mondanám, hogy legyen 2-3 körmös kép, egy lapozós szöveges poszt, majd 1-2 kép, ezután egy reels. De az igazán gyors növekedéshez cseréld fel a körmös képeket és a reelsek arányát. És ne csak körmökről szóljon. Jelenj meg a képeken Te is, a szalon, becsempészhetsz néhány művész fotót a haszált termékekről. Ha inspirációra vágy a Pinterest a te helyed!

És ami szintén ennyire fontos minden kép alá LEGALÁBB 2-3 mondatot írj! Bármit, csak írj! Ha csak hahstageket használsz, mint ami 5 éve volt trendi annyit jelent, mintha nem is posztolnál.

FOTÓZÁS

Fényképeid legyenek igényesek, jó fénybeállítással készítsd őket és figyeld a trendet! Kb fél évente változik és a “nagyok” diktálják hogyan fotózz! Jelen pillanatban a részletek a fontosak, letisztult háttérrel és bőven elég ha csak egyik kezet fotózod.

A vendégkör kialakítása és felépítése nem sétagalopp, de lehet jól és gyorsan csinálni és szépen lassan is haladhatsz. Te melyiket választod?

Kérdésed van vagy véleményed eltér? Kommentben nyugodtan fejtsd ki, ha valamivel nem értesz egyet, ha pedig bármelyik tanácsom hasznos volt, azt se tartsd meg magadnak! Ne feledd, neked pár szó, egy kollégádnak pedig maga a megváltás lehet.

Scroll to Top
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.