⏱ Olvasási idő: 3 perc
Ugye milyen csodálatos érzés, amikor egy vendég megdicséri a munkádat? Vagy amikor boldogan távozik a szalonodból, és te tudod, hogy újra vissza fog jönni. Az ilyen pillanatokért dolgozunk, igaz?
De be kell vallanom valamit: a tehetséged és a szolgáltatásod „csak” 20%-ban felelős a vállalkozásod sikeréért.
Mi a helyzet a maradék 80%-kal? Az bizony a marketinged!
A legjobb műkörmös szakemberek is kihagynak egy lépést
Lehetsz a világ legjobb műkörmös szakembere, de ha a célközönséged nem tud rólad a széked sajnos üres maradhat.
Ez a mai világ valósága, bármennyire is hadakozunk ellene.
A vendégek ma már nem csak a gyönyörű körmöket keresik.
Élményt akarnak, figyelmet, és azt az érzést, hogy „te vagy az ő körmösük.”
És hogyan tudod ezt elérni? Marketinggel!
Mielőtt tovább olvasol fontosnak érzem, hogy megértsd, a marketing nem egyenlő a tukmálással vagy az eladással! A marketing ennek az ellenkezője.
A cél, hogy vendégeid nyelvén tudd megmutatni mit tudsz, úgy hogy közben segíted őket, és a végén szakértőként tekintsenek Rád!
Tényleg ennyire fontos a marketin?
- Láthatóvá tesz: Az embereknek tudniuk kell rólad. Az Instagram posztjaid, a Reelseid, a helyi csoportokban való megjelenésed mind hozzájárul ahhoz, hogy felfigyeljenek rád.
- Megkülönböztet: Ha csak az árlistádra és a képeidre hagyatkozol, könnyen beleolvadhatsz a tömegbe. Megfelelő marketing kommunikációval megmutathatod miben vagy más és miért vagy különleges.
- Építi a bizalmat: Az emberek gyakrabban választanak olyan szakembert, akit már „ismernek” a közösségi médiából. Ezért fontos, hogy rendszeresen kommunikálj velük, és ne csak akkor, amikor időpontot foglalnak.
Tippek, hogy ezt hogyan csináld jól
- Légy aktív online: Posztolj rendszeresen a munkáidról, de itt ne állj meg! Mesélj magadról is! A vendégek nem csak a kezed munkáját akarják látni, hanem téged is meg akarnak ismerni.
- Oszd meg a vendégeid véleményét: Egy mosolygós fotó és egy dicsérő komment többet ér, mint gondolnád. Mindig erőteljesebb hatása van annak, amit más állít rólad, mintha te magad modanád.
- Használj érzelmeket: Mesélj el egy sztorit arról, hogyan változtatta meg valakinek a napját a köröm, amit készítettél. Az érzelmek eladnak!
- Kezeld profin az időpontokat: Egy jól működő foglalórendszer vagy egy szép időpontkártya is a marketing része!
Tedd fel magadnak a kérdést:
Ma mit tettél azért, hogy többen megismerjenek, mint tegnap? Ha a válaszod „semmit”, itt az ideje, hogy változtass.
A tehetséged a kiindulópont, de a marketinged visz el a célig. Ha a vendégeid már most is imádják a munkádat, képzeld el, mennyi új vendéget érhetsz el, ha a marketinged is olyan jó lesz, mint a szolgáltatásod!
Ne hagyd ki a lehetőséget – a mentorprogramban mindent megtanítok, hogy garantáltan kitűnj!
Hidd el, a te sztorid is megérdemli, hogy mindenki halljon róla! 😉