Ha most itt vagy először is hadd gratuláljak Neked! Ha ezt az e-bookot olvasod, az azt jelenti, hogy már rengeteget tanultál, fejlesztetted a tudásodat, és szívvel-lélekkel dolgozol azon, hogy egyre jobb legyél a szakmádban. Ez önmagában is már hatalmas eredmény, és büszke lehetsz magadra!

Viszont, ha most itt vagy már valószínűleg Te is tapasztalod, hogy a mai világban már sajnos nem elég „csak” kiváló szakembernek lenni. A folyamatosan változó élethelyzetek, válságok, az egyre növekvő verseny és a vendégek elvárásainak átalakulása mind-mind olyan tényezők, amelyekhez nekünk is alkalmazkodnunk kell. Ami tegnap még elég volt, ma már kevés. Tudomásul kell vennünk, hogy a sikerhez már nem elég a tehetség és kitartás, mellé kell egy jól felépített stratégia is.

Ez az e-book pontosan ebben segít neked. Nem csupán elméleti tanácsokat kapsz, hanem olyan gyakorlati útmutatókat is, amelyeket azonnal alkalmazhatsz, hogy több vendéget szerezz, megtartsd őket, és valóban sikeres, stabil vállalkozást építs. Mellette pedig az sem elhanyagolható, hogy a megérdemelt bevételed is meglesz!

Ne feledd: a fejlődés nem azt jelenti, hogy eddig nem voltál elég jó – épp ellenkezőleg! Az jelenti, hogy már most is nagyszerű vagy, de készen állsz arra, hogy még magasabb szintre emeld magad és a vállalkozásodat.

Mielőtt elkezded olvasni, keress egy nyugodt helyet, kis időre felejtsd el a social médiát és a teendőidet!
  Csak figyelj magadra és a gondolataidra, amit elindít benned a könyv. És halkan megsúgom! Legye a közelben papír és toll, hogy le tudd ezeket jegyzetelni!

Jó olvasást és sikeres megvalósítást! 

NE CSAK KÖRMÖZZ - URALD A PIACOT!

A sikeres műkörmösök titkos receptje 

1. Bevezető – A siker nem véletlen!

• Az én történetem: hogyan jutottam el ide, ahol most tartok, és milyen fájdalmas felfedezéseim voltak?

• A marketing ereje: ha nem tudják, hogy létezel, hogyan találnának rád?

2. Találd meg az álomvendégeid!

• Kik azok, akik örömmel fizetnek a munkádért?

• A tökéletes ügyfélprofil – így vonzd be azokat, akik pont téged keresnek!

3. Árazási stratégia

• Hogyan árazz okosan, hogy a vendégeid visszajöjjenek, de a vállalkozásod is fenntartható maradjon?

• A tökéletes ügyfélprofil – így vonzd be azokat, akik pont téged keresnek!

bevezető

A siker nem véletlen

  Örülök, hogy itt vagy, mert a műkörmös szakma ma már nemcsak arról szól, hogy szép körmöket készítsünk – a sikerhez legalább annyira fontos a jól felépített üzleti és marketing stratégia is.

  Most talán te is úgy érzed, hogy a marketing egy nehéz, bonyolult dolog, amit csak a nagy cégek csinálnak jól, vagy esetleg még „tukmálásnak” is tartod, de hidd el, ha egyszer megérted a lényegét, egészen másképp fogsz ránézni. Látni fogod a lehetőségeket minden egyes nap, és alig fogod várni, hogy alkalmazd is a tanultakat a szalonodban! A legjobb része? Már az első lépésekkel elkezdheted építeni a sikeres vállalkozásodat – a titok nem is olyan titok!

  Engedd meg, hogy elmeséljek egy történetet, hogyan kerültem ide, ahol most vagyok.

  Több mint 10 évvel ezelőtt indultam el ezen az izgalmas, de akkor még utált úton, amikor rájöttem, hogy bármilyen tehetséges is vagyok, ha nem tudom jól „eladni magam”, sokkal nehezebb érvényesülnöm.

  Rengeteg álmatlan éjszakám volt, azon tépelődve, vajon mások miben lehetnek jobbak nálam, hogy sokkal sikeresebbek mint én. Két terülten is találkoztam ezzel a kudarccal: műkörmösként, amikor vendégköröm építettem ki, és értékesítőként, amikor megpróbáltam vevőket találni műköröm alapanyagaimra. Kémkedtem, bejelentkeztem vendégként, megvásároltam termékeiket, de nem találtam rá a szent grálra. De tudtam, hogy valami titoknak lennie kell!

Most már így évek múltán négyszemközt bevallom Neked, a kemény fejem miatt eleinte nem voltam hajlandó meglátni, elfogadni pedig még annyira sem, hogy a titok nemcsak a szakmai tudásomban rejlik! 

És mint a mesékben, egyik reggel amikor a szokásos nyomozásomra indultam „véletlenül” felugrott egy marketing konferencia hirdetése. Mivel megfizethető áron volt, úgy gondoltam nem sokat veszítek, ha mégsem ér semmit, éltem a lehetőséggel és megvásároltam a jegyem. Mai napig nem felejtem el azt a napot! Úgy ültem ott a sok vállalkozó között, mint kisgyerek az ajándékboltban.  . Annyi új dolgot és tippet hallottam egyetlen nap alatt, hogy azt éreztem felrobban az agyam! Nap végére a kezem sajgott  a körmöléstől, az agyamban zizegtek a gondolatok, minden porcikám fáradt volt, mégis azt éreztem, hogy most fogom megváltani a világot! A Livi már minden információ birtokában van, hogy megváltsa a világot! 

  Csak egy baj volt!
Néhány nap múlva alábbhagyott a lelkesedés, és amikor végiggondoltam mi mindent kellene csinálnom, azt éreztem, hogy lehet mégsem annyira fontos ez! Túl sok időmet vinné el, majd inkább többet dolgozok „mást”! Szebbé teszem a webshopom, az üzletet kicsit átrendezem, és a termékeimet átcsomagolom, hogy elegánsabb vonalat képviseljek. Úgy majd észreveszik, mennyi munkám van benne!
Hónapokig hozzá sem értem a kis füzetemhez, és az eladásaim sem lettek jobbak. Én tovább süllyedtem az önsanyargatás mocsarában, vészesen közeledve a kiégéshez.

  Végül nem volt választásom, beláttam vagy változtatok valamin, esetleg elkezdem jobban felfedezni ezt a „marketing dolgot” vagy valami „rendes munka” után kell nézzek, mert vészesen fogyott a pénzem. A bevételem pedig arra már pont elég lett volna, hogy ne haljak éhen, de a lakást már nem tudtam volna fizetni. Nagyon mélyről lehet hatalmasat ugrani – mondják. Csakhogy nálam nem volt ilyen kiugrás. Nem volt ennyire látványos, szép lassan történt. Évek alatt.

 Ugorjunk most egy nagyot az időben, oda, amikor már megszámlálhatatlan könyv, marketing konferencia, tananyag, tréning után, végre tudatosan és sikeresen alkalmaztam az értékesítésemben a tanultakat. Évek kemény munkája, próbálkozásai és kudarca után – elértem azt a pontot, ahol végre elkezdett működni, amit megtanultam. A vállalkozásom egyre látványosabban fejlődött, mellette a férjem vállalkozásába is besegítettem marketing tudásommal, kezdett minden a helyére kerülni. Ám ekkor egyre gyakrabban jött velem szembe egy jelenség. Próbáltam nem észrevenni, de csak nem hagyott… 
  A műkörmös szakemberek, mint amilyen Te is vagy, pont abban szenvedtek, ahol én voltam évekkel ezelőtt. Szakmailag bámulatos dolgokat tudnak, viszont hiányzik az a tudásuk, ami segíthetne nekik kiemelkedni az egyre növekvő versenyből. És nem tudtam ellenállni, hogy ne segítsek. Kezdetben évekig csak a vásárlóimnak segítettem, teljesen ingyen és nagy titokban, nehogy bárki is megtudja. Majd egyre gyakrabban éreztem azt, hogy nem fer a többi műkörmössel szemben, ha titkolom ezt a tudást és én döntöm el kivel osztom meg. Összeszedve minden bátorságom döntöttem úgy,  ideje szélesebb körben is megosztani. Nyilvánosságra hozom, és aki kéri vigye!
  Azóta számos műkörmös vállalkozónak segítettem, hogy ugyanúgy átlépje azokat a nehézségeket, amikkel én is szembesültem, és ezért döntöttem úgy, hogy megírom ezt a könyvet is. Hogy megosszam Veled mindazt, amit az évek alatt megfigyeltem, és sikerrel alkalmaztam a műkörmös szakmában.

Mi egyáltalán a marketing?

Sokan hajlamosak azt hinni, hogy a marketing csak arra való, hogy „eladja” a szolgáltatásokat – de ennél sokkal többről van szó. A jó marketing nemcsak arról szól, hogy a termékeid vagy szolgáltatásaid eljussanak valakinek a látóterébe, hanem arról, hogy egy olyan erős kapcsolatot építs ki a vendégeiddel, ami évekig tart. Képzeld el, hogy nem csak egy vendéged lesz, hanem egy igazi rajongód, aki visszajár hozzád, mert nemcsak a körmöt szereti, hanem azt az élményt is, amit a szalonod ad neki.

De hogyan érheted el ezt a varázslatot? Hogyan válhat a marketing a te legjobb barátoddá, hogy ne csak egy egyszerű „szolgáltatás eladó” legyél a sok közül, hanem a go-to műkörmös a városban?

Lépjünk vissza egy kicsit és gondolkodjunk együtt egy pillanatra.
  – A piacon rengeteg műkörmös szakember dolgozik, miért éppen Téged válasszon a vendéged? 
  – Mitől vagy Te más, mint bárki más?
  – Miért jobb a vendégnek, ha hozzád jön, ahelyett, hogy a környéken lévő többi szakemberhez menne? 

  Most képzeld el, hogy egy új vendég belép a szalonodba, és már ekkor tudja, hogy nem csak a szép körmök miatt jött, hanem azért is, mert tudja, hogy Te érted őt, hogy a szolgáltatásod, az ár-érték arányod és a környezeted neki szólnak. Olyan, mintha már egy közös történetetek lenne, még akkor is, ha csak most találkoztatok először.

És ezt hogyan érheted el?

A válasz: a tudatos és célzott marketing!
Hogy
megmutasd, mi tesz Téged egyedivé. Közben ezzel találkozzon is az a személy, akik azt keresi, amit Te adsz.

Ezért van szükség célzott marketingre – hogy a Te történeted és a Te szakértelmed találkozzon azokkal az emberekkel, akik ezt keresik, és értékelni fogják, amit adsz!

Mi történik, ha ezt nem használod?

Ha nem alkalmazol megfelelő és célzott kommunikációt, könnyen beleeshetsz abba a csapdába, hogy kétségbeesésedben a rettegett tukmálós marketinget alkalmazod. Hogyan?

  Úgy, hogy próbálkozol mindenféle vendéget bevonzani, csak azért, hogy legyen végre valami bevételed – ami érthető. Ragaszkodsz azokhoz, akik nem igazán értékelik, amit csinálsz, és nem törődnek vele, hogy a szolgáltatásod minősége mennyire egyedi. Ahelyett, hogy az értékeidet hangsúlyoznád, és olyan embereket keresnél, akik örömmel és hűségesen térnek vissza hozzád, csak arra tudsz gondolni, hogy üres a naptárad, és csak jöjjön már valaki! Bárki!

De mi ebben a csapda?Képzelj el egy vendéget, aki nem a te álomvendéged, csak az számít neki, hogy legyen körme, lehetőleg valaki gyorsan és olcsón készítse el neki. Számára csak egy megálló vagy, ha talál olcsóbbat – és mindig fog, már tovább is megy, nem fog visszajönni hozzád. Neked elment az időd, energiád, és mit fogsz érezni a végén? Biztos drága vagyok, vagy lehet, hogy nem megfelelő a tudásom? Ezért gyorsan elmész egy újabb szakmai képzésre.

  De ha te megfelelően kommunikálsz, sokkal könnyebben megtalálod azokat, akik valóban kedvelik a stílusodat, akik azt keresik, amit Te adsz, amiben kiemelkedő vagy! És az ilyen vendégek visszatérnek, és hűségesek lesznek!

Mi történik, ha kipróbálod ezt a módszert?

Ha első körben valóban megérted, kik az ideális vendégeid, a kommunikációd sokkal személyesebb és hatékonyabb lesz.

  Tételezzük fel, hogy Te a rövid, elegáns műkörmökre specializálódsz. Ahelyett, hogy mindenféle reklámot osztogatnál és reménykednél, hogy hátha ajánlani fognak, te inkább elképzeled azokat a vendégeket, akiknek fontos az igényes megjelenés, nem szereti a feltűnést, viszont fontos, hogy mindig ápoltak és elegánsak legyenek. Ennek megfelelően a közösségi médiában ilyen munkákat osztasz meg, az ő vágyaikra és félelmeikre adsz megoldást a posztjaidban, és ezáltal egyre több ilyen vendég látogat el hozzád. Ők nemcsak visszajönnek, hanem meg is osztják a szalonodról készült képeket, és ezáltal további potenciális vendégeket hoznak, akik szintén a te stílusodat keresik. Így építheted meg a saját rajongói bázisodat.

De nemcsak az új vendégek megszerzéséről van szó! A célzott marketing segít abban is, hogy a visszatérő vendégeket megtartsd. A bizalom kiépítése, a személyes kapcsolat megteremtése időbe telik. Ha nem tudod, mit keresnek, könnyen előfordulhat, hogy el fogjnak hagyni téged, és te téves következtetéseket vonhatsz le. De ha egy célzott kampánnyal például személyre szabott hűségprogramokat, csomagajánlatokat vagy VIP szolgáltatásokat kínálsz, akkor valóban megteremted azt az élményt, ami miatt az emberek vissza akarnak térni.

Összefoglalva

Az online világ lehetőséget ad arra, hogy precízen megszólítsd a számodra ideális vendégkört.  Az is fontos, hogy megkülönböztesd magad a versenytársaktól – nem elég jó munkát végezned, azt meg is kell tudnod mutatni! A célzott marketing segít abban, hogy kiemeld az egyedi szolgáltatásaidat, és a lehető legtöbb potenciális vendéghez juttasd el az információt.

Megfelelő marketing nélkül a legtöbb műkörmös abba a hibába esik, hogy alacsony árat próbál szabni, hogy versenyezhessen, de a megfelelő célzott üzenetekkel nem az árversenyre kell koncentrálnod – helyette a minőségre és az egyedi stílusodra, amivel igazi rajongói bázist építhetsz magadnak.

Nemcsak arra jó, hogy új vendégeket szerezz, hanem arra is, hogy építsd a márkádat, erősítsd az ügyfélkapcsolataidat, és kiemeld azt, mi tesz Téged egyedivé!

Ne hagyd ki ezt az esélyt, hogy egy olyan közönséget építs, akik szívesen visszatérnek és ajánlanak másoknak is! A célzott marketing minden apró lépése arra vezet, hogy erős, hűséges és elégedett vendégkört építs magadnak.
És végre vállalkozásod irányítója, és nem elszenvedője leszel!

TALÁLD MEG AZ ÁLOMVENDÉGEID!

A sikeres marketing egyik alapja, hogy pontosan tudd, kihez szeretnél szólni. Ahogy már korábban is említettem, nem tukmálni vagy minden áron mindenkit meggyőzni akarunk! Ennek pontosan az ellenkezője a cél!

Azokat szeretnénk megszólítani, akik igazán értékelik azt, amit csinálunk, és akikhez passzol a stílusunk. De hogyan is találhatod meg a számodra ideális vendégkört?

Miért nem kommunikálhatsz mindenkinek egyszerre?

Igazad van, ha azt gondolod, hogy a műköröm minden nő számára releváns lehet, hiszen „mindenki szereti a szép körmöket”. Az elmélet valóban ez, viszont a kommunikációban ez egy téves irány, ami hosszú távon gátolhatja a szalonod sikerét.

Képzeld el, hogy mindenkihez akarsz szólni: a fiatal diákoktól kezdve az üzletasszonyokig, a menyasszonyoktól a nyugdíjasokig. Milyen üzenetet fogalmaznál meg, amely egyszerre vonzó egy 20 éves egyetemista és egy 50 éves üzletasszony számára? Ha túl általánosan fogalmazol, egyikük sem érzi majd igazán magáénak az ajánlatodat.

Lássuk mi történik, ha mindenkit egyszerre akarsz megszólítani?

  – Gyenge és általános lesz a kommunikációd, amire pont senki sem fog reagálni.
Ha azt mondod: „Gyere el hozzám műkörömre, mindenki szeretni fogja a körmeidet!”, az nem ad egyedi értéket. De ha egy adott csoporthoz szólsz, például: „Ha te is elfoglalt üzletasszony vagy, akiknek nincs ideje állandóan a körmeivel foglalkozni, akkor van egy megoldásom számodra, amivel 3 hétig „most jöttem a szalonból” látszata lesz körmeidnek.”, akkor az adott célcsoport azonnal magáénak érzi az üzenetet. Van egy általánosan elfogadott tény a marketingben, „ha mindenkihez szólsz, senkihez sem szólsz igazán”!
 
Túl széleskörű ajánlat, ami nem hoz visszatérő vendégeket
Ha mindenféle stílust és szolgáltatást próbálsz kínálni, ami mindenkinek megfelel, akkor elveszíted a lehetőséget, hogy valamiben igazán kiemelkedő legyél. Az emberek azokat a szakembereket keresik, akik pontosan az ő igényeiket szolgálják ki a legjobban. Ezért nyugodtan elengedheted azt, hogy mindenben tökéletesnek kell lenned. Nyilván értened kell hozzá, de egy területen légy igazán kiemelkedő! De hat te tudod kikkel érzed igazán jól magad, akkor azt is tudod ők pontosan mire vágynak (ha mégsem, ki kell derítened). Hiszen, ha egy adott vendégkör igényeire specializálódsz, könnyebben elérheted, hogy visszajárjanak hozzád, hiszen pontosan azt kapják, amit keresnek.
 
Nehézkes marketing és túlzott költségek
Ha mindenkit meg akarsz szólítani, akkor rengeteg pénzt és időt kell fektetned a hirdetésekbe, mert nem tudod pontosan, kinek, hol és hogyan kell megjelenned. Ha viszont szűkebb célcsoportot választasz, akkor pontosan tudod, milyen platformokon, milyen stílusban érdemes kommunikálnod.

Az első lépés

Az első lépés az, hogy tudd, TE mikor érzed jól magad a bőrödben. Részben ezért is annyira fontos meghatároznod az álomügyfeled. A cél, hogy egy olyan vállalkozást építs fel, ahol igazán jól tudod magad érezni és hosszú távon is tudod csinálni. Úgy mész be reggel, mint a Micimackóban a kisfiú. Emlékszel? „Kiugrom az ágyból, a barátom már vár reám! Én kedvelem őt, nagyon kedvelem…” 

Ezért először tarts egy értekezletet a főnökkel, és kérdezd meg magadtól:

  • Milyen korosztályú vendégekkel érzed igazán jól magad?
  • Milyen stílust szeretnél képviselni?
  • Milyen körmöket szeretsz úgy igazán készíteni? 
  • Miben tudsz kiemelkedni a környezetedben. Ne a teljes szakmád kezd el kutatni, kizárólag a környezeted figyeld meg!

Majd amikor már tisztán látod a saját vágyaid, akkor ez alapján kezd el meghatározni az álomvendéged!

Mert akkor fogsz tudni igazán örömteli és jól jövedelmező vállalkozást építeni, ha megfelelő emberekkel veszed körbe magad, és közben azt csinálhatod, amit igazán szeretsz.

Ezért először tarts egy értekezletet a főnökkel, és kérdezd meg magadtól:

  • Milyen korosztályú vendégekkel érzed igazán jól magad?
  • Milyen stílust szeretnél képviselni?
  • Milyen körmöket szeretsz úgy igazán készíteni? 
  • Miben tudsz kiemelkedni a környezetedben. Ne a teljes szakmád kezd el kutatni, kizárólag a környezeted figyeld meg!

Majd amikor már tisztán látod a saját vágyaid, akkor ez alapján kezd el meghatározni az álomvendéged!

Hogyan határozd meg az álomvendéged?

Most pedig gondold át, hogy már van-e olyan vendéged, aki szívesen sokszorosítanál!
Ha van akkor ő is lehet az egyik álomvendég alap (jaj de csúnyán hangzik), amit a marketingben buyer persona-nak hívunk.

Amit én javaslok, hogy legyen 3-5 ilyen buyer persona, akit nagyon részletesen leírsz magadnak az alábbi szempontok szerint:

  • életkora
  • lakhelye (város, falu, lakás, kertes ház)
  • családi állapot (ha van gyereke hány, életkoruk)
  • foglalkozása
  • mennyire figyel a külsejére (milyen más szolgáltatásokat vesz igénybe, hol, mennyiért, milyen gyakran)
  • milyen stílust képvisel (visszafogott, elegáns, feltűnő, üzleties)
  • hol vásárol (élelmiszert, lakberendezési eszközöket, ruhákat)
  • mennyire van jelen a közösségi médiában
  • mennyi ideje van magára
  • jövedelme (kb. kategória), és az is fontos, hogy van-e saját jövedelme vagy eltartja valaki

Álomvendéged igényeinek felmérése

Amikor leírtad az álomvendéged ideje kiderítened, hogy milyen igényei vannak. És hogy ez miért fontos? Mert reálisan látnod kell, hogy mit kell nyújtanod, ha egy adott vendégcsoporttal szeretnéd megtölteni naptárad. 

Ezért gondold végig:

  • Mit keres egy műkörmösben?
      – igényes munkát
      – gyorsaságot
      – precizitást
      – pontosságot (ne csússzon a műkörmös és tartsa be a kezelés időtartamát)
      – érzést (miliő, ami a szalonban fogadja)
      – énidőt, kikapcsolódást
  • Mi motiválja?
      – szereti a prémium érzést és a különleges szolgáltatást
      – Ő akar lenni az, akit mindenki észrevesz, mindig figyeli a legújabb trendeket és formákat
      – a praktikum és az ápoltság fontos számára
  • Hol éred el?
      – Social platformok közül mit használ
      – Olvas-e e-maliket
      – inkább ajánlások alapján dönt
  • Milyen korábbi rossz tapasztalatai vagy problémái vannak?
      – Nem tartósak a körmei
      – unalmas minták, nem talál jó szakembert, aki el tudja készíteni, amir ő vágyik
      – nincs ideje órákat szalonban ülni, vagy lehet pont az ellenkezője, azt érzi, mintha szalagon repülne végig egy körmözés alatt
      – allergiás az alapanyagokra
      – kellemetlen számára valamit (manikűr, egy anyag viselete stb.)
  • Milyen szokásai vannak időpontfoglaláskor?
      – akár 3-4 időpontja is előre le van foglalva
      – soha nem tudja mikor lesz szabadideje, ezért utolsó percekben foglal (fontos tudnod, hiszen számukra fontos az online foglaló rendszer)
      – nem számít neki, ha feláras az időpont, kifizeti, csak legyen gyorsan körme

Miért kell mindez?

Mostanra pontos képet alkottál az álomvendégedről, de mit kezdj ezzel az információval? Az adatok önmagukban nem elegendők – a következő lépés az, hogy beépítsd őket a marketingedbe, az árképzésedbe és a szolgáltatásaid fejlesztésébe. Nézzük, hogyan!

1. A kommunikációd és marketinged hozzájuk alakítod. Most már tudod, hogy a célcsoportod milyen igényekkel és problémákkal érkezik, így a kommunikációdat teljesen rájuk szabhatod.

  • Hirdetések és posztok – Ha például az üzletasszonyokat célzod, akkor az üzeneteid legyenek rövidek, lényegre törőek, és hangsúlyozd a tartós körmök előnyeit. Ha pedig a trendkövető fiatalok a célcsoportod, akkor mutass be újdonságokat és inspirációs tartalmakat.
  • Weboldal és közösségi média – Az oldalad szövege, a szalon bemutatása és még a vizuális elemek is illeszkedjenek a célcsoportodhoz. Ha prémium vendégeket szeretnél, akkor egy letisztult, elegáns arculat segíthet, míg a fiatalabb célcsoport számára lendületesebb, színesebb megjelenés lehet vonzóbb.
  • Nyelvezet és stílus – Az egyetemista vendégek esetében bátran használhatsz laza, közvetlen hangnemet, míg egy elegánsabb, exkluzív célcsoport esetén inkább professzionálisabb kommunikáció ajánlott.

2. Szolgáltatásaid finomhangolása a célcsoportod igényeihez

Ha tudod, hogy milyen körmöket szeret a célcsoportod, és mi a legfontosabb számukra, akkor az ajánlatodat is hozzájuk igazíthatod.

  • Különleges csomagok létrehozása
    • Üzletasszonyoknak: „Gyors és tartós manikűr 60 perc alatt”
    • Menyasszonyoknak: „Prémium esküvői körömcsomag próbával”
    • Fiataloknak: „Havi körömtrend ajánlat, mindig az aktuális divatnak megfelelően”
  • Időpontfoglalási rendszer optimalizálása
    • Ha a vendégeid előre foglalnak, akkor kínálj számukra VIP foglalási lehetőségeket.
    • Ha inkább az utolsó pillanatban döntenek, akkor érdemes egy online időpontfoglaló rendszert biztosítani.
  • Plusz szolgáltatások beépítése
        • Ha a célcsoportod szereti a prémium érzést, akkor kínálj extra szolgáltatásokat, például masszázst vagy kézápolási csomagot.

3. Árazás és ajánlatok kialakítása

A vendégeid anyagi lehetőségei is befolyásolják, hogy milyen árakat érdemes meghatároznod.

  • Prémium célcsoport esetén – Magasabb árak, hosszabb időtartamú szolgáltatások, prémium termékek használata.
  • Diákok vagy fiatalok esetén – Kedvezmények, bérletek vagy hűségprogramok vonzóbbak lehetnek.

De ezzel a következő fejezetben nagyon részletesen foglalkozni fogok!

4. Folyamatos fejlesztés és visszajelzések figyelése

Ahhoz, hogy hosszú távon is sikeres legyél, figyeld meg, hogyan reagál a célcsoportod az ajánlataidra. Kérdezd meg őket, milyen szolgáltatásokat szeretnének még, és időnként igazítsd a marketingedet az aktuális trendekhez.

Összefoglalva

A célcsoport tervezés az egyik legfontosabb lépés a sikeres vállalkozás felépítésében. Erre fogod alapozni a további stratégiákat, mert pontosan meghatározod, kik a számodra ideális vendégek, akkor:

Eredményesebb lesz a kommunikációd – hiszen gyakorlatilag megszólítod őket, és az Ő nyelvükön szólsz hozzájuk

Jobb szolgáltatásokat kínálhatsz – Ha tudod, milyen körmökre vágynak, akkor azokat tökéletesítheted, és kiemelkedhetsz a környezetetdben.

Több visszatérő vendéged lesz – Ha a vendégeid úgy érzik, hogy pontosan az ő igényeiknek megfelelő szolgáltatást kapnak, sokkal nagyobb eséllyel jönnek vissza hozzád rendszeresen. Mert téves az az elképzelés, hogy mindenki árérzékeny. Igen, akkor nagyon is azok vagyunk, ha nem azt kapjuk a pénzünkért, amire vágyunk!

Könnyebb és élvezetesebb lesz a munkád – Ha azokkal dolgozol, akikkel jól érzed magad, és olyan körmöket készíthetsz, amit szeretsz, akkor sokkal motiváltabb leszel.

De ne feledd! A célcsoport meghatározása nem egy egyszeri feladat, hanem egy folyamatosan finomhangolnod kell! Ahogy fejlődik a vállalkozásod, úgy változhatnak a vendégköröd igényei is, ezért érdemes időről időre átgondolni, hogy továbbra is a megfelelő embereket szólítod-e meg.

Ha ezt a folyamatot tudatosan végigviszed, akkor a végre felépítheted azt a vállalkozást, aminek nem az elszenvedője, hanem irányítója vagy! És pontosan azt fogod kapni, amire vágysz!

Scroll to Top
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.